Watch Medier lancerer erhvervsmedie om detailhandel

Watch Medier udbygger forretningen med endnu et nichemedie. Denne gang med fokus på dansk detailhandel, hvor e-handel vil få særlig opmærksomhed.
af Watch Medier

Porteføljen af nichemedier under Watch Medier bliver tykkere i dette forår, når et nyt, abonnementsbaseret branchemedie om den danske detailhandel bliver lanceret. Det skriver Watch Medier i en pressemeddelelse.

Det nye erhvervsmedie med navnet DetailWatch kommer til at gå tæt på virksomheder og personer i detailbranchen med særligt fokus på e-handel, digitale kundeløsninger og "opbruddet i de traditionelle værdikæder," lyder det.

"Watch Medier dækker i dag hovedparten af dansk erhvervsliv. Men vi mangler detailbranchen, der er en af landets største brancher målt på ansatte. Det er en branche, som lige nu er under en omfattende omvæltning med ekstremt høj konkurrence, hvor digital handel og ændrede forbrugsmønstre udfordrer de klassiske værdikæder, og hvor udenlandske aktører vil ind,” siger Henrik Tüchsen, redaktionschef på Watch Medier.

DetailWatchs ambition er ifølge redaktionschefen at give beslutningstagere i og omkring detailsektoren de bedste forudsætninger for at navigere i deres hverdag. Uanset om interessen er koncentreret omkring virksomheder inden for dagligvarehandel, mode, bolig, design eller specialvarer.

Erfaren redaktør

Louise Reseke, der gennem mere end et årti har været redaktør på MediaWatch, bliver redaktør for det nye DetailWatch.

"Der findes næppe nogen med mere erfaring i at skabe relevant, aktuel, dagsordensættende og ordentlig branchejournalistik end Louise. Detailbranchen kan se frem til et særdeles stærkt anker på deres nye branchemedie," udtaler Henrik Tüchsen.

DetailWatch bliver det 16. danske nichemedie under Watch Medier, der de seneste år har udvidet viften af branchefokuserede medier betragteligt samt gjort indtog i både Tyskland og Norge. Ligesom de øvrige medier vil DetailWatch være abonnementsfinansieret og udkomme med daglige nyhedsbreve.

"Beslutningstagerne i resten af dansk erhvervsliv efterspørger ukrukket, kritisk og ordentlig virksomhedsjournalistik, der gør dem klogere på deres konkurrenter og deres brancher. Vi er overbeviste om, at det samme gør sig gældende i detailbranchen. Men det er naturligvis nu op til os at bevise, at det giver en konkurrencefordel i hverdagen at følge med på DetailWatch," siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør på Watch Medier, i meddelelsen.

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og beskæftiger i dag cirka 170 medarbejdere med hovedsæde på Rådhuspladsen i København.

Tilmelding til DetailWatchs nyhedsbreve kan foretages her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også