Salling Group vil erobre en tredjedel af onlinemarked – men ser ikke overskud foreløbig

Bilka og Føtex er spydspidserne i den strategi, der skal sikre Salling Group den andel af online dagligvaremarkedet, som koncernen har sat sig for. E-commerce-direktør melder om voksende markedsandel, men lønsomhed ligger ikke om hjørnet.
Thor Skov Jørgensen har siden 2020 stået i spidsen for Salling Groups digitale strategi som e-commerce-direktør. Han er tidligere kædedirektør for Føtex og COO i Netto International. | Foto: Casper Dalhoff/ERH
Thor Skov Jørgensen har siden 2020 stået i spidsen for Salling Groups digitale strategi som e-commerce-direktør. Han er tidligere kædedirektør for Føtex og COO i Netto International. | Foto: Casper Dalhoff/ERH

For to år siden kastede den fondsejede koncern bag Bilka, Føtex og Netto sig ind i kampen om dagligvaremarkedet på nettet med et erklæret mål om at erobre 35 pct. af onlinemarkedet for mælk, smør og andre varer til køleskabet frem mod 2025.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også