Salling bliver franchisetager for tysk modekæmpe
Milliardforretningen Hugo Boss med hovedkvarter i den tyske delstat Baden-Württemberg har i sinde at åbne et tocifret antal butikker i Danmark under de to brandnavne Hugo og Boss.
Det skal ske med Salling, der er ejet af dagligvarekoncernen Salling Group, som franchisetager, meddeler stormagasinet i en pressemeddelelse.
De første butikker skal ifølge samarbejdspartnerne åbne i efteråret, imens Salling har reserveret 100 kvadratmeter i sit shoppingcenter til de to mærker inden for herremode Hugo og Boss.
Samarbejdet skal blandt andet signalere, at Salling tror på de fysiske butikker og ”den menneskelige interaktion”, siger adm. direktør Marianne Bedsted, der ikke virker afvisende over for, at Salling skal have flere af samme slags partnerskaber.
”Vi tror på, at vi i vores franchiseforretning kan tilføje endnu mere og udvide med nye brands i Danmark. Og måske endnu bredere,” siger Marianne Bedsted.
I seneste uge lancerede Salling genbrugskonceptet ”Re-loved”, der skal bestå af et nøje udvalgt sortiment af genbrugt tøj og overtøj.
Dermed udvider stormagasinet genbrugssortimentet, der i oktober fik første skud på stammen i form af brugte designertasker fra bl.a. Chanel og Balenciaga.
Salling har – foruden to stormagasiner i Aarhus og Aalborg – en webshop.
I forvejen er koncernen Salling Group, der nok er mest kendt for sine dagligvarebutikker Netto, Føtex og Bilka, franchisetager for Starbucks-kæden i Danmark, ligesom koncernen også står bag Carl’s Jr.-burgerrestauranterne herhjemme.
Relaterede artikler
Stormagasin udvider på genbrugsmarkedet med nyt koncept
For abonnenter