Egmont har opbygget en e-commerce portefølje på over fire milliarder – nu skal den fordobles

Som led i Egmonts 2025-strategi skal der lægges flere milliarden til omsætningen i mediekoncernens netbutikker. Vejen skal gå gennem organisk vækst og opkøb, men to områder afholder koncernen sig fra. ”Der er segmenter, vi ikke kommer til at gå ind i, fordi vi simpelthen ikke tør,” siger direktør.
Torsetn Bjerre Rasmussen har siden 2010 været en del af Egmont-ledelsen og står i spidsen for divisionen Story House Egmont | Foto: PR/Egmont
Torsetn Bjerre Rasmussen har siden 2010 været en del af Egmont-ledelsen og står i spidsen for divisionen Story House Egmont | Foto: PR/Egmont

Når den fondsejede danske mediekoncern Egmont i næste uge præsenterer sit årsregnskab for 2021, er det på bagkant af et nyt år med medvind for de e-commerce aktiviteter, Egmonts magasin-division Story House Egmont for otte år siden begyndte at opbygge i et modtræk til det strukturelle fald på det klassiske printmarked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også