Medier ser positivt på annoncemarkedet 2022 efter godt, men ujævnt 2021

Annonceomsætningen voksede især i digitale kanaler i 2021 ifølge to mediehuse, der også tror på digital vækst i 2022 - bl.a. fra videoannoncering.
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Efter et turbulent 2020, hvor annoncemarkedet satte mange medieforretninger under pres, blev kurven rettet op i 2021, hvor markedet ifølge det svenske analyseinstitut IRM så en samlet vækst på knap 12 pct. efter et fald på knap 5 pct. i 2020. Udsigten for 2022 byder på en fortsat vækst på 4,6 pct. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også