Amerikansk genåbning med øget ostesalg smitter af på dansk ingredienskæmpe

I det øjeblik at amerikanske forbrugere igen får mulighed for at spise ude, forandres dagsordenen på ikke mindst på mejerierne i USA, og lynhurtigt herefter drypper det ned på efterspørgslen hos den danske storleverandør af mælke- og ostekulturer Chr. Hansen.
Finansdirektør Lise Mortensen fra Chr. Hansen. | Foto: PR/Chr Hansen
Finansdirektør Lise Mortensen fra Chr. Hansen. | Foto: PR/Chr Hansen

Ingredienskoncernen Chr. Hansen overraskede aktiemarkedet, da koncernen torsdag præsenterede tak for første kvartal af regnskabsåret 2021/22 med en organisk salgsvækst på hele 9 pct.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også