Nyt erhvervsmedie om detailbranchen er i luften

Watch Medier har tirsdag søsat endnu et nyt nichemedie. DetailWatch går tæt på virksomheder og profiler i detailbranchen og har særligt fokus på e-handel, digitale kundeløsninger og opbruddet i de traditionelle værdikæder.
Louise Reseke er redaktør på DetailWatch. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard / Watch Medier
Louise Reseke er redaktør på DetailWatch. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard / Watch Medier
Søren Springborg

Den danske detailbranche får fra i dag en stærk erhvervsjournalistisk dækning. Tirsdag gik Watch Mediers nye erhvervsmedie, DetailWatch, i luften.

DetailWatch skriver om resultater, strategi, konkurrence, rammevilkår, ledelse, e-handel, tendenser, innovation, profiler og meget mere. Alt sammen med ambitionen om at give beslutningstagere i og omkring detailsektoren de bedste forudsætninger for at navigere i deres hverdag.

”Detailbranchen er en del af alle danskeres hverdag, men også en slagkraftig stemme i samfundet, som den seneste uge om noget har vidnet om. Samtidig står branchen i en historisk omstilling, hvor kravene og forventningerne til detailvirksomhedernes klimaindsats, ansvarlighed og bæredygtighed er større end nogensinde – lige som de skal leve op til kundernes ønske om både spændende, fysiske købsoplevelser og lette og hurtige e-handels-løsninger. Den brydningstid byder på et væld af gode historier, som vi glæder os til at dække,” siger Louise Reseke, redaktør på DetailWatch.

DetailWatch dækker detailbranchen fra redaktioner i København og Aarhus i tæt samspil med Watch Mediers andre erhvervsmedier og kontorer i Bruxelles og i New York. Udover de brede tendenser og omvæltninger i detailbranchen vil mediet sætte fokus på resultater og nøglepersoner i branchen.

”Allerede før corona-krisen var danskernes indkøbsvaner under forandring. Den forandring er kun accelereret de seneste to år, og derfor ser vi ind i en fremtid, hvor gamle aktører i detailbranchen vil forny sig eller forsvinde, nye teknologier vil ændre indkøbsoplevelsen, og udenlandske aktører ser mod den danske detailsektor. Med andre ord er der i høj grad behov for et troværdigt, uafhængigt medie, der sætter dagsordenen i branchen med kritisk og fair journalistik,” siger Henrik Tüchsen, redaktionschef på Watch Medier.

DetailWatch er en del af Watch Medier A/S , som er ejet af JP/Politikens Hus og nu udgiver 16 danske nichemedier. Alle 16 medier er abonnementsfinansierede og har som ambition at levere uafhængig, kritisk og fair erhvervsjournalistik med fokus på substansen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også