Watch Medier

Detailhandlen frygter krigens effekt på forbrugerne: "Der er en enorm usikkerhed"

Store danske detailvirksomheder som Sport 24, møbelkæden Møblér og herretøjsforretningerne Mr og Din Tøjmand kan nu mærke tilbageholdenhed hos forbrugerne som følge af stigende fødevare- og energipriser og krigen i Ukraine.

Lars Elsborg, adm. direktør i Sport24, frygter, at forbrugernes dalende købelyst vil strække sig over en længere periode. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Nu begynder også de danske detailhandelsvirksomheder, der ikke har noget direkte i klemme i de Rusland eller Ukraine lande, at mærke krigens indirekte konsekvenser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Det nye Nordea Pension skal fylde mere i landskabet end Topdanmark Liv

Med Nordeas kræfter inden for distribution skal det tidligere Topdanmark Liv - nu Nordea Pension - blive en større spiller på pensionsmarkedet, siger privatdirektør Mads Skovlund fra Nordea efter overtagelsen. Nordeas privatkunder kan give selskabet mange nye kunder, vurderer aktuar.

MT Højgaard skal bygge for Novo Nordisk i Bagsværd

Byggekoncernen MT Højgaard får del i en milliardaftale med Novo Nordisk, der har planer om at udvide produktionsfaciliteterne i Bagsværd for milliarder. Højgaards del af byggesummen løber op i ca. 600 mio. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs