Detailhandlen frygter krigens effekt på forbrugerne: "Der er en enorm usikkerhed"

Store danske detailvirksomheder som Sport 24, møbelkæden Møblér og herretøjsforretningerne Mr og Din Tøjmand kan nu mærke tilbageholdenhed hos forbrugerne som følge af stigende fødevare- og energipriser og krigen i Ukraine.
Lars Elsborg, adm. direktør i Sport24, frygter, at forbrugernes dalende købelyst vil strække sig over en længere periode. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH
Lars Elsborg, adm. direktør i Sport24, frygter, at forbrugernes dalende købelyst vil strække sig over en længere periode. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Nu begynder også de danske detailhandelsvirksomheder, der ikke har noget direkte i klemme i de Rusland eller Ukraine lande, at mærke krigens indirekte konsekvenser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også